Promenad i nya kängor.

Jag tänkte mig inte för utan tog på mej mina nya kängor.Det skulle jag inte gjort.Det märkte jag ganska snart på vår promenad.

Kicki, Abdhi, en av killarna som är hos oss på veckorna, och jag började vår promenix kl.15.00.
Vi skulle lämna av Abdhi hemma hos sig , han bor i Länsmansgården dit vi var på väg.
Vi babblade alla tre hela vägen.Det var bra för då lärde jag känna de bägge lite mer.
Vi följde med Abdhi hem och träffade hans mamma och syskon.
Han presenterade oss stolt för dem.
Sen gick vi hela vägen tillbaka igen.Aj aj mina fötter.
Det tog oss 2 timmar atur och retur.Så det kommer inte att fungera att gå den vägen med flera små barn.
Då hinner det bli kväll innan de kommer till gården.Meningen är att jag ska komma och hämta dem alla ,vid 2-tiden på skolan,och ta oss till gården gemensamt ,och sen lämna dem på skolan på kvällen vid 7-tiden.Enda sättet att ta sig till gården från skolan är med spårvagn till Wieselgrensplatsen och där ta buss 17 till ändhållplatsen i Tuve
.Ensam med 20 barn så fungerar det inte.
Att få ihop det med Ryaskolan också på samma sätt verkar omöjligt.
Vet inte hur jag ska lösa detta.
Får fundera lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0