Möte med lärare och föräldrar på Sjumila

5/2
Kicki och jag möttes på skolgården på Sjumila.Där stod 2 föräldrar med barn och väntade.Var är alla, undrade jag.Vi är nog de enda,sa Anki, den ena mamman.Oh herregud, tänkte jag, vad gör jag nu?
Jag ringde i alla fall in till läraren som heter Berrin.Hon kom och öppnade för oss till klassrummet.Där var lite fler föräldrar, tack o lov.Sen droppade det in ännu fler, Kanon bra.
Kicki o jag pratade och delade ut broschyr och en lapp med info : att på söndag den 15/2 kl. står jag utanför på skolgården och väntar in föräldrar som vill åka spårvagn och buss med mig till Kättilsröd.
De måste ju se gården där de och barnen kommer att vara och de skall ju även skriva på en förbindelse med mej med regler m.m.
Det märktes att vi kommer från olika kulturer, för plötsligt när vi pratade , så reser sig folk och börjar att gå.
Jag blev alldeles paff.
Men meningen är ju att vi skall lära känna varandra och våra olika kulturer, ¨så allt sådant löser sig säkert med tiden.
Ja mötet var ju slut så vi åkte hem.
Jag var nöjd med min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0