Min första arbetsdag!

12/1-09

Oj oj, vad stora hästarna är.
Jag som är lite rädd för dessa stora djur fick knö mej in i spiltan hos dem och lägga hö till dem.Ja jag var rädd men visade det inte( tror jag).
Att mocka hästskit är en konst som säkert kommer att ta lång tid för mig att lära, när jag skulle försöka separera spånet o hästskitarna, så kändes det mest som om jag bara bollade med dom i luften.Tappade dom förstås, och fick plocka upp dom igen.Om och om igen.Tungt är det också. Är inte precis van vid kroppsarbete.
Men fast jag känner mig ledbruten så mår jag också väldigt bra på detta. Har inte varit ute så mycket på länge.
Man mår ju bra psykiskt med att vara nära alla dessa djur också.Det kommer att bli jättebra för alla dessa barn som jag kommer att ta hand om här på 4H.Frisk luft, ekologisk mat och nya vänner. Det blir såå bra.
Jag kan ju tala om att denna första arbetsdag så somnade jag väldigt gott.



Här sitter Jessica på fina Lyre       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0