Första gången på gården

Logo Arvsfonden: Till startsida


Kom till Studiefrämjandet kl. 9 på morgonen.Där träffade jag Hans som nu kommer att bli min chef och Maria som startade upp detta projekt.
Maria och jag åkte ut till 4h-gården i hennes bil.Vi gick runt och tittade på djuren: 12 hästar,1 jätte stor brun tjur + 3 kvigor, smågrisar,massa får och getter,sugga,minigris,marsvin, kaniner,katter,kossor,ankor, gäss, tuppar, hönor m.m
Massor av djur som jag inte är van vid.Hästar är jag ganska rädd för sen jag red På Mallorca för 35 år sedan.Den hästen skenade med mig på! Jag som knappt vet bak o fram på en häst.Kan tala om att jag var öm på de flesta ställena efter det
                                                                                                                   .                             

Dessa hästar på 4h är jättestora.!
Hur ska det gå,? tänkte jag , när Maria talade om att jag skulle lära mig om alla djuren.
Jag hade mycket att tänka på när jag åkte hem efter den första titten på gården som skall bli min arbetsplats i 3 år, då jag ska bedriva mitt projekt där.
Ett projekt som Studiefrämjandet har anställt mig för.
Projektet är att jag skall integrera barn med utländsk bakgrund och svenska barn .Vi skall även få med föräldrar i detta projekt.Vi skall arbeta tillsammans på denna svenska 4h-gård med att sköta djuren, om miljön, växter, laga mat,baka, odla grönsaker och mycket mycket mer.
Nu är jag ivrig med att få komma igång.
Efter denna första titt så åkte jag hem och försökte smälta all information och alla nya intryck.



                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0