Alla barn har busskort

5/2

Kollade med Sjumilaskolan.
Alla barnen har busskort som gäller till 7 på kvällen.Det var ju en lättnad med tanke på vår budget.
Vi skall ju stå för alla kostnader i projektet.

På gården var det alldeles tomt på folk när jag kom.Petra åkte precis, skulle handla o fixa lite.De andra var lediga.
Det kändes lite konstigt att vara ensam med alla djur på gården, men också mysigt.Jag jobbade hårt med att först börja göra rent hos kossorna, det hade nog inte hunnits med förut idag såg det ut som.
Kicki hade skrivit en lapp till mig om vad som behövdes göra, så ja satte igång.
Krattade ute på gården.
Lade ut havre m.m i hästarnas matskålar.Hö hade de redan.
Tog fram skottkärran och lassade på 25 kg hö + foder till fåren.Det var lite tungt faktiskt.Ingen kondis!
Delade ut det till alla ulltottarna och gick sen och hämtade 6 kanner med vatten till dem också.När de var nöjda och glada gick jag tillbaka till stallet.
Böjde mig ner över en havrebinge.Får ett vrål rakt i örat! Hoppade högt, faktiskt.Det var gamla kattenTomas som tydligen var väldigt hungrig,När katterna fått lite torrfoder så var de nöjda också.
Dags att ge tjuren och de 3 kalvarna hö.Gick till höbalen, packadeoch vägde upp 4 kg per man(djur) i varsin Ikeaväska till dem.
Vi använder sådana blåa väskor till allt hö som skall delas ut till djuren.Stora och bra.Runt 10 kg kan man lägga i en sån väska.Ibland mer.
De bölade som sjutton och ville ha sin mat.De fick de och sen mumsade de så gott.
Jag började sopa överallt.Det måste ju vara fint hos våra djur, eller hur?
Så var det dags att mocka hos hos kossorna.Det blev ett rejält lass på skottkärran att köra iväg till vår plats för sådant.
Det sistade så hämtade jag strö och kastade ut det under djuren så att de fick det mjukt och skönt att ligga på.
Sen åkte jag hem.
Det kändes bra att jag hade kunnat utföra lite sysslor på alldeles egen hand , på gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0