Äntligen , dags för vårt läger!

Vi träffades på Ryaskolans skolgård.Jag hade anlitat Nordia bussbolag.
De är väldigt bra där.Jag skickade med bananer, festisar och tablettaskar som färdkost. Resan tar en timma.
Själv hade jag packat bilen full med mat och leksaker så den åkte jag i själv.
Ville ju också ha bilen med ifall någon skulle behöva åka till sjukhus eller nåt, förstås.

Så här såg det ut när vi anlände. Alla såg fram emot detta. Jag hade hyrt 2 små stugor till oss + tält.
Solen lyste, blå himmel och hav. Härligt.
Vi packade upp våra saker.
Bytte kläder och sprang ner till stranden. Nu skulle det badas. Vattnet som alltid är klart och fint var brunt.
Det hade stormat och regnat så mycket. men det avskräckte inte oss. Ner i plurret. Lite skrik, det var ca 18-19 grader i vattnet.Alldeles för kallt för en del.










Vi letar snäckor...




Högvatten idag, svårt att se krabbor o sådant.



Men det är spännande ändå...




Här går Sara o njuter av vår vackra strand. Denna del kallar vi för "kärringbadet"



På väg mot barnbadet. Shima, Yousef Sara och Halima



Vi gör många spännande fynd, tex ostron.
Vi kallar det för barnbadet , för här är det mest långgrunt.
Hoppas att vattnet blir finare i morgon. Jag vill visa hur fint  det VERKLIGEN är här.



Kolla in himlen!
 Barnen trivs. De klättrar, badar, leker och mår bra.



En liten kram ibland , är också skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0