Läger

Jaha, tillbaka efter semestern.
Här på 4H jobbar en del och de andra tittar på.
Marina lagar pannkakor till ett helt regement. Goda var dom också.
Det är varmt o soligt ute och här i köket var det nästan bastu.






Jessica vilar efter hårt arbete i stall och ladugård. Hon slipar och målar. Det mesta har hon fixat själv.
Hon är verkligen duktig på detta. Synd att hon inte har fortsatt anställning på gården.Hon slutar nu och börjar plugga istället.



Sara hjälper också till.

Bakom galler!



   



Bella o Tone i köket

Detta är Projektets grönsaker. Vi har slitit ! Visst var vi duktiga?



Detta får barnen på lägren äta upp nu, hoppas att det smakar!



Det har inte varit någon som har skött om våra odlingar när jag haft semester,inte vattnat eller rensat,
så nu får jag det kämpigt att på egen hand försöka rensa och gallra.
Det är massor av ogräs. jag får köpa en liten trimmer, annars går det inte.
Nu är första delen av Projektet avslutat och jag väntar in de 3 andra skolor som skall
börja nu till hösten.
Nu har jag lärt mig hur man kan göra för att plantera olika saker ialla fall. Nästa gång skall jag inte välja
sådana saker som jag själv inte känner till, bara sådant som jag kan själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0